10 komentarzy

  1. Damian z | | Odpowiedz

    Przy spożywaniu większych ilości błonnika należny pamiętać o wypijaniu odpowiedniej ilości płynów. W innym wypadku błonnik nas „zatka”.
    W przypadku gdy zaparcie ma inną przyczynę, to oprócz zwiększenia podaży błonnika również trzeba zwiększyć ilość wypijanych płynów 😉

  2. Yasmin z | | Odpowiedz

    Błonnik pokarmowy, najlepszy jaki jest dostępny na rynku to Allevo weight loss. Bardzo dobry, naturalny, wyjątkowo dobrze pęczniejący, wypełnia żołądek bardzo dobrze i na długo. Bardzo dobry produkt wspierający odchudzanie.

  3. nat z | | Odpowiedz

    Zgadzam się, że lepiej i taniej kogoś „skazać” na błonnik warzywno-owocowy 😉

  4. bodokoks z | | Odpowiedz

    ◦Dla osób z zaburzoną florą bakteryjną jelita grubego, produkty rozpadu błonnika (krótko łańcuchowe kwasy tłuszczowe, dwutlenek węgla, wodór i metan) zapewniają utrzymanie prawidłowej równowagi między zawartością bakterii gnilnych a probiotycznych w jelicie grubym

    Co wy za bzdury wypisujecie, osoby cierpiące na nieswoiste zapalenia jelit nie powinny jeść produktów bogatych w błonnik oraz w cukier…. doczytajcie i zasięgnijcie języka u mądrych ludzi

  5. Aneta z | | Odpowiedz

    Błonnik jest bardzo ważny dla naszego trawienia. Jak widac dużo owoców i warzyw ma go w sobie, ale niestety w czasie jesieni i zimy trudniej o niego. Wtedy ja osobiscie kupuje sobie sypki zamawiajac ze strony diety Cambridge i stosuje jedna łyżeczke do jogurtu dziennie. A na wiosnę znów ciesze sie dobrodziejstwami natury 🙂

  6. alija z | | Odpowiedz

    Super artykuł i przydatne informacje ale błonnikiem nie wolno przesadzić mimo że przydaje się bardzo przy zaparciach, czasem jednak lepiej poprzestać na dicopegu i umiarkowanej ilości błonnika ze względu na wzdęcia

  7. Ala z | | Odpowiedz

    „Fasola biała, nasiona suche 15,7”
    „Groch, nasiona suche 15” – śmieszą mnie takie zestawienia, kto jada suchy groch albo fasolę suchą? 😀

    1. Dietoterapiaweb z | | Odpowiedz

      Tu chyba chodzi o rozróżnienie między suchymi nasionami fasoli a fasolką szparagową oraz między grochem a groszkiem zielonym 😉 Przy kaszach również podaje się zawartość błonnika w surowym produkcie, ale kto je suche kasze? 😀

    2. Dietoterapiaweb z | | Odpowiedz

      Tu raczej chodzi o rozróżnienie między suchymi nasionami fasoli a fasolką szparagową oraz między grochem a groszkiem zielonym 😉 Przy kaszach również podaje się zawartość błonnika w surowym produkcie, ale kto je suche kasze? 😀

Napisz odpowiedź

*

code