Listy od czytelników: Jak urozmaicić dietę 1200 kalorii?

sok wielowarzywny

Właśnie zaczynam dietę, oczywiście skonsultowaną z dietetykiem. Generalnie po kilku
"bardziej kalorycznych" dniach mój jadłospis ograniczony został do 1200kcal
podzielonych na 5 posiłków. Niestety po przejrzeniu jadłospisu dochodzę do wniosku,
że propozycje "obiadowe": są dość nieciekawe i nudne. Czy mogły by Panie
zaproponować jakieś propozycje posiłków z wykorzystaniem indyka, kaszy kuskus czy
jaglanej ewentualnie fasoli lub soczewicy?
Byłabym bardzo wdzięczna bo gotowana pierś z kurczaka może naprawdę skutecznie
zniechęcić do diety.

Oto nasze propozycje, które umożliwią podanie indyka lub kurczaka w atrakcyjny sposób:

1.Dodanie przypraw

Przyprawy jak żaden inny dodatek do potrawy wspaniale wzbogaca smak kurczaka równocześnie nie wzbogacając go w kalorie.

Przy wyborze przypraw powinniśmy kierować się własnymi upodobaniami smakowymi oraz rodzajem potrawy, którą przygotowujemy, powszechnie uważa się, że do kurczaka pasuje:

  • rozmaryn,
  • bazylia,
  • majeranek,
  • mięta,
  • tymianek,
  • szałwia,
  • cebula
  • czosnek,
  • estragon,
  • kolendra,
  • oregano,
  • tymianek.

Artykuł o roli przypraw w diecie znajduje się tu.

2.Zmiana obróbki termicznej

Jeżeli podczas obróbki termicznej nie dodamy tłuszczu, zamiana tradycyjnego gotowania na pieczenie czy też grillowanie nie wpłynie na wartość kaloryczną potrawy.

Proponujemy upiec pierś kurczaka lub indyka, oto przykładowy przepis.

*W przepisie użyto 2 łyżki oliwy z oliwek, z których koniecznie trzeba zrezygnować ponieważ to aż 160 kalorii. Ominięcie tego składnika nie spowoduje, że potrawa nie wyjdzie, mięso może być jedynie mniej soczyste. Warto jednak wykorzystać instrukcję pieczenia podaną w przepisie oraz kompozycję przypraw.

 kurczaka można również upiec w płatkach owsianych:

przepis

wykorzystując ten przepis trzeba pamiętać, że płatki owsiane użyte jako panierka wykorzystują już pulę węglowodanów z obiadu, tzn. że jeżeli w jadłospisie było podane, że mamy spożyć pierś kurczaka z kaszą nie dodajemy już kaszy w podanej ilości tylko zmniejszamy ją o ilość dodanych płatków owsianych i otrąb,

kurczaka można upiec bez płatków wykorzystując jedynie jogurtowa marynatę, która powoduje, że mięso kurczaka lub indyka staje się wyjątkowo miękkie

jogurtowa marynata do drobiu

wtedy też należy pamiętać, żeby wykorzystać jogurt z puli białkowej, tzn wykorzystując 2 łyżki jogurtu do marynaty spożyjemy mniej kurczaka, przelicznik znajduje się tutaj:

http://www.udietetykow.pl/racje-pokarmowe-dla-kobiet-o-umiarkowanej-aktywnosci-fizycznej/

3.Podanie kurczaka w innej potrawie

Dzięki temu, że kurczak nie jest ugotowany tylko upieczony lub grilowany możemy dodać go do:

  • sałatki
  • kanapki
  • zupy

lub też przygotować go w formie parówek wykonanych w domu, zawierających jedynie mięso z indyka lub kurczaka:

domowe parówki z indyka

4.Dodanie warzyw

W diecie niskoenergetycznej podaż warzyw jest nieograniczona oprócz warzyw skrobiowych, tzn:

  • ziemniaków
  • kukurydzy
  • gotowanej marchwi

Zestawienie zawartości kalorii w warzywach i owocach tu.

Indyka lub kurczaka można uatrakcyjnić dodając do nich dużą ilość różnorodnych warzyw:

  • przygotowując sałatkę składająca się z grilowanego indyka i ulubionych warzyw, które można spożywać BEZ OGRANICZEŃ,

zupa szpinakową

*uwagi do przepisu:

  • zamiast rosołu należy dodać wywar z warzyw,
  • zamiast smażyc czosnek i cebule na oleju można ugotować je w niewielkiej ilości wody na patelni
  • ewentualny dodatek śmietany zastąpić łyżką jogurtu

lub pomidorową:

*uwagi do przepisu

 nie dodajemy sera mozarella ani orzechów

z mięsa indyczego oraz kurczaka można przygotować pulpety, które można dodać do zupy lub sałatki:

pulpety

lub przygotować hinduskie curry:

dietetyczne curry gdzie:

  • rezygnujemy z dodatku masła, wystarczy, że składniki udusimy w wodzie,
  • zamiast podudzi kurczaka, należy wykorzystać pierś indyka lub kurczaka.

 Na pytanie, które warzywa strączkowe najlepiej wybierać, jak je przygotowywać, aby nie były źródłem zbędnych kalorii odpowiedź znajdzie się w następnym artykule.

3 komentarze

  1. Wegan Nerd z | | Odpowiedz

    Proszę nie wprowadzać zmian w mój przepis na zupę krem z pieczarek. Kasza jaglana to istotny składnik tej receptury. Proszę zredagować post usunąć link do mojego bloga lub poprawić wpis.

    Pozdrawiam
    Alicja Wegan Nerd

  2. Magda z | | Odpowiedz

    Ludzie najczęściej są sobie przychylni ale niektórzy są jak widać na powyższym przykładzie zawistni.Wegan Nerd, kasza jaglana to żaden istotny składnik a przepis na zupe nie podlega żadnym prawom autorskim tym bardziej jeżeli tylko jest podany odnośnik do strony i propozycja zmiany. Chamstwo po prostu i tyle ze strony Wegan Nerd. Nie wejdę więcej na stronę Wegan Nerd. Jest dużo innych fajnych blogów i nie prowadzi ich zarozumiała wieśniaczka.

Napisz odpowiedź

*

code