14 komentarzy

  1. Kinga z | | Odpowiedz

    FANTASTYCZNY WPIS! Mialyscie świetny pomysł, by przemówić do wyobraźni podając ilośći plastrów, łyżek…. Samej wydaje mi sie, że mam mniej więcej w pamięci ilości interesujacych mnie witamin i minerałów, bialka, blonnika …., a jednak zaskoczył mnie jarmuż, czy soja. Pozdr. Gratuluje przy okazji pomyslu na bloga i zamieszczania rzetelnych i ciekawych informacji. Już po jednym z poprzednich wpisów chcialam zostawić komentarz, ale podzialala na mnie zniechęcająco konieczność wpisywania danych. Pozdr.

  2. ania z | | Odpowiedz

    Czy to prawda, ze płatki owsiane utrudniają wchlanianie wapnia.

  3. bibi z | | Odpowiedz

    Zgadzam się, bardzo fajny wpis, przy czym nie wiadomo do końca, czy w ilości chodzi o produkt surowy czy po ugotowaniu. Ciekawi mnie , jak wygląda sprawa z przyswajalnością z poszczególnych źródeł.

  4. Issie z | | Odpowiedz

    http://veganworkout.org.pl/o-czym-warto-pamietac-cz-1/ . prosze bardzo 😀 a mleko i jego przetwory sa niezdrowe!!! 😀

  5. psujka z | | Odpowiedz

    Witam,
    Bardzo przydatne informacje -obrazkowo pokazane:) Nie każdy zdaje sobie sprawę ile i czego trzeba zjeść by uzyskać odpowiednią ilość minerałów i witamin.
    Pozdrawiam

  6. Anonim z | | Odpowiedz

    Fajny blog, użyteczny.
    A jak to jest z przyswajaniem wapnia z serów żółtych? gouda? radamar? salami?
    Jem te sery, bo są trwalsze od mleka, nie mam szans na codzienne zakupy.
    teraz mam uszkodzoną rękę, jem te sery , ale po 10 dniach nadal niesprawna i boląca. Jem tez codzienne sałatę lodową.
    Magnez mam z czekolady , może witaminy D i C trochę mało.
    Z góry dziękuję.
    PS. Captch jest niewyraźny.

  7. Anonim z | | Odpowiedz

    Wszystko ładnie fajnie, ale wypadałoby też wspomnieć o fosforze i zalecanej proporcji Ca:P = 1,3:1,0. Fosfor również utrudnia wchłanianie wapnia, a przykłady, chociażby z twarogiem, są dla mnie absurdalne. Należy spożyć 1 kg twarogu? Taka ilość jest równa ok. 2400 mg fosforu, który w takich ilościach tylko zaszkodzi naszym kościom.

    1. ola z | | Odpowiedz

      Ręce opadają! Ale po kolei: nikt nie każe jeść takich ilości , to info poglądowe, ile należałoby zjeść danego produktu WYŁACZNIE JEDZĄC TEN PRODUKT w ciągu dnia, aby pokryc zapotrzebowanie na Ca

  8. Gf z | | Odpowiedz

    A co z sezamem? Z tego co mi wiadomo to również jest bardzo bogaty w wapń….

Napisz odpowiedź

*

code